Justin lider av Attention Deficit Disorder


Justin diagnoserade sig själv med Attention Deficit Disorder, och bekände att han kämpar för att fokusera på något i mer än fem minuter åt gången.

Justin tycker det är något annorlunda med honom. Visst, han är en fantastisk sångare, begåvad dansare och han är super bedårande - men Biebs är övertygad om att han är en av de två miljoner tonåringar i USA som lider av ADD. Men 16-åringen, som aldrig har fått diagnosen klar, beskriver det som ett "litet fall", men medger att skolans handledare som följer med honom på turné strukturerar klasser just för att tillgodose detta, ändå får honom att tappa fokus och bli lätt distraherad.

Justin berättar för brittiska tidningen The Guardian, "Jag har ett litet fall av ADD. Den är självutnämnd. Om jag inte förstår något, och jag är uttråkad, och inte uppmärksam, måste min lärare  verkligen göra det roligt för mig," säger han. "Varje timme han har måste han ge mig en fem-till 10-minuters paus. Men efter pausen, kommer tillbaka in i det. Jag kommer klara det. "

E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0